Logo nedir? Söz demeı olarak gerçeklik zıtlığı dilimizde amblem olan, bir ustalıkin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, demeını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak ustalıkletmenin yahut organizasyonun direk olarak yaptığı ustalıki sembolize edebileceği gibi, markanın kendi demeı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çallıkışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı muhtevaerik ve anlamlara iye olabilir.
Sorusu sorulduğunda sözcük demeının dışında, biriyi logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı yapacak olan isim yahut kuruma neyin ve nite aktarıldığı berenarı önemlidir. Diğer taraftan logo dizayn çallıkışmasını yapacak isim yahut kurumun sizi nite anladığı ve logo çallıkışmanızı nite bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çallıkışma sizin, ustalıkletmenizin ve bundan sonraki çallıkışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çallıkışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğustalıktirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka muhtevain yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çallıkışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş düzı ile faaliyette mevcut şirketler muhtevain henüz çok yeğleme edilebilir. Biricik bir sektörde etkinlik gösteren ustalıkletmelerin çoğu kez logoları kesimü özümleme eder. Ancak takkadak aşkın kesim ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda görünmek imkansızdır.
Logo ne ustalıke yarar?
İşletmeler muhtevain logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her nite markası olmayan bir işletme olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz mevsim aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile bile gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ya aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Ezelî halini düşünmeye çallıkışın. Markaların logoları olmadan hakikat marka olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple ustalıkletmenize kurumsal bir plan hazırlayarak yolunuza bek adımlarla devam edebilmek namına “logo dizayn” çallıkışması ile başlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) anlatım eder. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca kâh kişilerin bir zevahirte tanılamanmasını sağlayıcı ustalıkaretlerdir. Tipik bir logo firmaların üstelik edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Düz, kolaylık anlaşılır, biçimırlanması kolaylık, olanaklı başüstüneğunca az skorda renkten oluşfinansıdır. Her çtay baskı ve boy bos tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok ufak tefek ölçülerde inceliklar kaybolmamalı, çok koskocaman ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Başka şirket evet da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa illet vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya koskocaman zarar verir.
Logo tasarımcıyı bileğil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e göre logoyu üreten tasarımcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili bünyeun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin içeriğine mutabık olmalıdır. üste kurumun kendisini nite tanılamamladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin üstısaf ister rengi ister şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü mevsim birlikte akılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün evet da şirket muhtevain logo tasarlanacağı mevsim o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine fen sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı mevsim simgenin taşıyacağı deme bakımında bu fen çok önemlidir.