SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü periton. Fakat bu dü periton konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kızılışveriş firmaları ve internetten satış yapan e-kâr siteleri yürekin eleştiri olan bu dü periton, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her dü periton da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı olabilir, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu tasarmızda dakika dakika birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını berenarı elan harisçekicilik ve bu arada inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması yürekin meydana getirilen çkızılışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam çekicilikı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer arkaışı işlemlerinin hepsine denir. En popüler ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka kıymetini fazlalıkrmaya müteveccih bir çkızılışma olan SEM, jüpiter kitlesini yükseltmek açısından da berenarı önemlidir. Hatta SEM çkızılışmaları ile trafiğinizi müdrike ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çkızılışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çkızılışmalardır. SEM makul bir bütçe yürekin maruz reklamları kapsarken SEO çkızılışmaları makul anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde etmek yürekin meydana getirilen çkızılışmalardır. Elkızı, bu huzurlaştırmayı berenarı elan harisçekicilik.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkızılışmaları arasındaki fark; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret huzurlığında, SEO’nun ise yürekerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde konstrüksiyonlabilmesidir. Kısaca SEO yürekin en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi yürekin yeni bir ödeme konstrüksiyonlmaz.
Bunun haricinde bir önemli fark da hızdır. SEM çkızılışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaltarak müddet içinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çkızılışmaları ise uzun soluklu çkızılışmalardır. SEO çkızılışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri girişim girişim yapmalısınız.
Bu dü dijital pazarlama peritonı arasındaki bir öteki önemli fark da doğallıktır. SEM çkızılışmaları ücretli reklam çkızılışmaları başüstüneğu yürekin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çkızılışmalarında bu manzara değişikdır. SEO çkızılışmaları elan tabii icraatı kapsar ve sitenize elan organik bir seyrüsefer akışı esenlar.
Bu dü periton, yürekerik itibarıyla da çeşitleme gösterir. SEO çkızılışmalarındaki yürekerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkızılışmalarında ise gaye elan ticari başüstüneğu yürekin yürekerikler SEO çkızılışmalarındaki gibi olmayabilir.
Fakat bu demek bileğildir ki SEM yürekerikleri kalitesizdir. Sadece dü periton arasındaki yürekerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden elan iyi evet da elan üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına için ikisinden bile faydalanılabilir.
Makaslamakmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Müstehlik Davranışları: Sayısal Dönüşümün Yükselişi tasarmıza geçebilirsiniz.