Klima cihazının zamanı adamlık kadar eskidir. İlk insanoğlu varlık ısılarını koruyabilmek ve şahsi konfor sahip olmak ciğerin efsanevi derilerini kullanıyorlardı. Daha sonraları Mısırlı hükümran sınıf, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Orta çağlarda Leonardo Da Vinci, yaklaşan bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak ciğerin sutaş gücü ile çtuzakışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda hızla vürutti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya saksılandı. 1844 yılında U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanılamattı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk koca yararlanma kayranını 1920′ li yılların başlangıcında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu kapısına ” Her gün 20 derecedir” duyuruını asmıştı. Arkası sıra mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 yılında Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu vüruttirdi. Hızla devam eden yol vürutmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya saksılandı. İklimlendirme, havayı ısıtan, soğutan, temizleyen ve nemini denetçi eden bir prosestir. Günümüzde insanoğlu, henüz erinçli ve cömert yaşayabilmek ciğerin klima cihazını tercih etmektedir. Bir kaç sene öncesine kadar klima fazla olarak kabul edilmekteydi. İnsanlar evlerinde yahut işçilikyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya katı beğenme etmiyorlardı. Ancak aradan güzeşte birkaç yılda çok değişiklik evet. Daha çok klima bulunmayan işçilikyerlerinde kimesne çtuzakışmak istememektedir. Önce işçilikyerlerinde yaygın olarak kullanılmaya başlamış olan klimalar, son dönemlerde evlerin bile vazgeçilmez konfor aletı olmuştur. Son uygulayım bilimi ile vüruttirilen klimalara ısıtma özelliğinin bile eklenmesi klimayı yalnızca edebiyat serinlemek ciğerin kullanılan bir alet olmaktan çırefikap, kışın da ısınmak ciğerin tercih edilen alet yapmıştır. Klima yararlanma tuzakışkanlığı ülkemizde yeni vürutmeye saksılamıştır. Pazardaki ürün ve bedel çeşitliliği kontrasında tüketicilerimiz karar ita sürecinde enikonu karamsarlık yaşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın tuzakınan klimaların, Türkiye’ nin iklim koşullarına ve klimatize edilmek istenen mekana mütenasip seçilmemiş olması, yerinde servis desteğinin esenlanamaması, selim montaj icraatının örgülmaması kabil nedenlerle maalesef tüketicimiz mağdur olmaktadır. Konuşu ömrü ülkemiz koşullarında ortalama 10 sene olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın iktibas maliyetinin yanı sıra pres sürecinde oluşabilecek maliyetler ile enerji maliyeti bile dikkate tuzakınmalıdır. Klima aletı satın tuzakınmadan önce bu kriterler dikkate tuzakınarak değersiz bir araştırma örgülmalıdır.